dimecres, de juny 21


SEGUR QUE TINC SORT!

Quantes vegades no hem estat temptats de clicar aquesta opció que ens ofereix el “màgic” Google! Tot i que després, els resultats a què arribem no siguin els que desitjàvem, per un moment experimentem un moment d’il·lusió pensant que trobarem en el mar d’Internet una perla dins d’una petxina. L’èxit d’aquesta opció està en el nom: “Segur que tinc sort!”. Una expressió que et dona ales i et fa sentir per un moment rei del mambo i capaç d’aconseguir-ho tot. De fet, la versió catalana m’agrada més que la castellana “Voy a tener suerte” o l’anglesa “I’m Feeling Lucky”.

De vegades és millor no abusar d’aquesta opció ja que ens porta automàticament a la primera pàgina que Google ha trobat i només es veu aquest resultat. Aquesta opció és útil en alguns casos molt concrets: per trobar la pàgina principal d’un organisme o d’una institució, per buscar un telèfon...

Ara bé, és important en molts de casos utilitzar les cometes perquè el cercador no trobi en primer lloc altres pàgines que no són la que ens interessa. Avui buscava el telèfon del meu Centre d’Assistència Primària. Primer he escrit sense cometes: cap pare claret, he clicat l’opció “Segur que tinc sort” i m’ha sortit una pàgina de Finlàndia en anglès d’un seminari sobre temes referents als països àrtics. Quina raresa! Misteris dels cercadors l’ha situada com a favorita. Després, amb l’ús de cometes, “cap pare claret”, el cercador ha anat directe al lloc que m’interessava.

Per cert, dilluns sí que vaig tenir sort: una invitació d’última hora per la representació de “Madama Butterfly” al Liceu. Gràcies Carme!

7 comentaris:

Anònim ha dit...

I no creus que és MÀGIC el fet de trobar-te, sense buscar-ho, amb pàgines que moltes vegades contenen tanta riquesa i emocions?

Sumpta

Francina Marti ha dit...

I tant! El dia més inesperat apareix una perla. Ara bé, has de tenir els ulls ben oberts per veure-la.

Anònim ha dit...

Cert, la inspiració t'ha d'agafar treballant i no fent la migdiada.

Sumpta ha dit...

Jo, quan navego per Internet, sempre confio que l'atzar m'està guardant alguna sorpresa molt interessant. I he de dir que, fins ara, n'he tingut unes quantes. I sense sortir de casa!!!

Sumpta

Anònim ha dit...

Avui m'han passat un correu que em proposava que cerqués en el google "encontrar un trabajo digno" i cliqués la tecla de la sort... ja m´ho direu.

Anònim ha dit...

Ho he provat i és genial!

Anònim ha dit...

Segurament per la meva professió i/o devoció, a mi em fascina moure'm per la cerca de imatges de Google. Sorpresa i surrealisme en bon maridatge. Com poden coincidir móns tan diferents sota un mateix concepte requerit? Del més sublim al més "cutre" i "gore" es revelen com a punts oposats que es toquen al tancar el cercle.